0

 

پیرمرد صد ساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد (صوتی)

توضیحات

برای شروع دوباره هیچ وقت دیر نیست! کتاب صوتی پیرمرد صد ساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد نوشته‌ی یوناس یوناسن، رمانی پرفروش، شگفت‌انگیز و خنده‌دار است و ماجرای پیرمردی را به تصویر می‌کشد که از خانه سالمندان فرار می‌کند و وارد سفری پرماجرا می‌شود. نویسنده تلاش کرده با طنز قوی خود مظاهر زندگی روزمره را به شیوه‌ای جدید بنگرد. همچنین این کتاب در سال ۲۰۱۲ نامزد جایزه گودریدز شد.

پیرمرد صدساله‌ای به نام آلن کارلسون پس از گذراندن یک زندگی طولانی و پرهیاهو، اکنون در خانه سالمندان زندگی می‌کند و می‌داند که اواخر عمر خود را می‌گذراند. با این حال آلن سلامت جسمانی خوبی دارد و حتی گاهی در مصرف نوشیدنی‌های الکی نیز زیاده‌روی می‌کند. سرانجام روز تولدش فرامی‌رسد و همه جشن بزرگی برای صدسالگی‌اش می‌گیرند. اما او علاقه‌ای به این دورهمی‌ها ندارد و می‌خواهد تفریحات خودش را داشته باشد؛ به همین خاطر در یک تصمیم عجیب و غیرمنتظره با دمپایی‌های خود از پنجره آسایشگاه بالا می‌رود و پا به فرار می‌گذارد!

آلن با فرار از آنجا وارد سفری جذاب، خنده‌دار و هیجان‌انگیز می‌شود. سفری مملو از اتفاقات و آدم‌های عجیب و غریب که چمدانی پر پول نقد را سر راه این پیرمرد می‌گذارد و حتی با برخی خلافکاران و جنایتکاران روبه‌رو می‌شود اما در پی هر ماجراجویی جدید، آلن به یاد تجربیات و خاطرات گذشته خود می‌افتد.

او که شاهد برخی از مهم‌ترین رویدادهای قرن بیستم بوده، با مرور زندگی طولانی‌اش ما را با وقایع مهم تاریخی به صورت طنزآلود آشنا خواهد کرد. درواقع آلن به بهانه تجربیات جدیدی که در سفرش پشت سر می‌گذارد، به طور اتفاقی با شخصیت‌های سیاسی مهم قرن بیستم نیز دیدار می‌کند و حتی با آن‌ها غذا می‌خورد! از استالین و چرچیل و مائو گرفته تا ترومن و فرانکو و ایل سونگ.

این اثر حیرت‌آور و پرطرفدار توانسته با رویکردی طنز نگاهی موشکافانه به وقایع تاثیرگذار صد سال اخیر بیندازد و به ساخت بمب اتم، جنگ‌های داخلی اسپانیا، انقلاب چین و… اشاراتی بکند. حتی شخصیت اصلی داستان به ایران ۱۳۲۰ شمسی نیز سری می‌زند و خاطره دستگیر شدنش توسط نیروهای امنیتی را تعریف می‌کند!

کتاب پیرمرد صد ساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد (The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared) رمانی کمیک و پرفروش است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ انتشار یافت و سه سال بعد به زبان انگلیسی ترجمه شد. اگر شما هم از طرفداران کتاب فارست گامپ و مردی به نام اُوه باشید، حتما از این اثر نیز لذت خواهید برد. همچنین در سال ۲۰۱۸ کتاب «باز هم ماجراجویی‌های تصادفی پیرمرد صدساله» منتشر شد که ادامه‌ای بر کتاب حاضر است و ماجراجویی‌های آلن را ادامه می‌دهد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

یوناس یوناسن
مترجم: شادی حامدی آزاد

گوینده

بهرام سروری نژاد

حجم (مگ)

109

مدت زمان (دقیقه)

950

دیدگاهی دارید؟