0

 

چاقوی شکاری (صوتی)

توضیحات

داستان کوتاه جزو آثار ادبی‌ست که با داستان‌های بلند و رمان‌ها تفاوت دارد. مولف در اینگونه حکایات از زیاده‌گویی و توصیف‌های زیاد پرهیز می‌کند و اصل مطلب را برای خواننده شرح می‌دهد. هاروکی موراکامی جزو همین نویسندگان است که در کنار چندین داستان بلند و شناخته‌شده‌ی خود نیز داستان‌های کوتاهی به نگارش درآورده که شما با خواندن آن‌ها به وجد می‌آیید و لذت می‌برید.

به بیان دیگر هاروکی موراکامی فضای خیال‌گونه‌ی داستان‌های کتاب چاقوی شکاری را به گونه‌ای تعریف می‌کند که شما در زمان کوتاهی می‌توانید خودتان را به جای شخصیت‌های هر قصه قرار دهید و با زندگی آن‌ها پیش بروید.

داستان اول این کتاب، با عنوان تهوع روایتگر مردی‌ست که در زندگی خود با زنان بسیاری ارتباط دارد و در تمام کارهایش تعادل را رعایت نمی‌کند. به همین سبب او به تهوعی نمادین دچار می‌شود. در داستان دوم به نام فرهنگ‌عامه‌ای برای نسل من، با رفتارها و فرهنگ مردم ژاپن آشنا می‌شوید. موراکی در داستان سوم که چاقوی شکاری نام دارد با به تصویر کشیدن زندگی جوان آمریکایی که معلولیت جسمانی دارد و قادر به ارزش افزایی در نظام سرمایه‌داری نیست، موقعیت و نقش چنین افرادی را در جامعه شرح می‌دهد و نظام سرمایه‌داری دولت ژاپن را به چالش می‌کشد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

هاروکی موراکامی
مترجم: مهدی غبرایی

گوینده

فریبا فصیحی تاش

حجم (مگ)

115

مدت زمان (دقیقه)

250

دیدگاهی دارید؟