0

 

چطور چینی‌ها پولدار شدند؟ (صوتی)

توضیحات

کتاب صوتی چطور چینی‌ها پولدار شدند؟ نوشته گرگ کلایدسدیل، وضعیت اقتصادی چین و این مسئله را که آن‌ها چگونه توانسته‌اند به بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا تبدیل شوند، بررسی می‌کند؛ همچنین تاریخ تجارت و اقتصاد مردم چین از قرن‌های قبل تا عصر امروز را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

چیزی نمانده که چین به به بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا تبدیل شود و با این وجود همچنان غرب درک خوبی از این غول اقتصادی پیدا نکرده است. کتاب صوتی چطور چینی‌ها پولدار شدند؟ (How the Chinese got rich) تاریخ کشور چین را در طول ۱۷ سلسله از حدود ۲۲۰۰ سال قبل از میلاد تاکنون بررسی می‌کند. گرگ کلایدسدیل (Greg Clydesdale) بالاتر از ادراک متعارف غربی نسبت به کسب و کار چینی‌ها، مارکو پولو، جاده ابریشم و تجارت تریاک را جست‌وجو می‌کند، تا چگونگی پول درآوردن تجار کاتایان را بفهمد و به این موضوع پی ببرد که بازرگانی ملی چین چطور در طول زمان رشد کرده است.

او ارزش‌ها و موفقیت‌های تجارت چین و همچنین عملکردهای تاریخی را شرح می‌دهد و بررسی می‌کند که تاجران چینی چطور با غلبه بر ابعاد فضایی و موقت بازار، به این ثروت هنگفت دست پیدا کرده‌اند. کلایدسدیل انقلاب‌های تجاری در سلسله‌های تنگ و سانگ، تاجران نمک و هاوکوا را که ثروتمندترین مرد دنیا شناخته شد، کشف می‌کند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

گرگ کلایدسدیل
مترجم: مریم تقدیسی

گوینده

دادبه دادمهر، شهره روحی

حجم (مگ)

270

مدت زمان (دقیقه)

560

دیدگاهی دارید؟