0

 

چگونه به احساسات دیگران پی ببریم (صوتی)

توضیحات

هفت احساس اصلی در انسان یعنی خشم، غم، ترس، تعجب، انزجار، تحقیر و خوشبختی موضوع کتاب صوتی چگونه به احساسات دیگران پی ببریم (Emotions Revealed) است. پل اکمن نویسنده این کتاب برای کارهای میدانی خود به پاپوآ گینه نو در شمال کشور استرالیا رفت و انواع حالات صورت انسان‌ها را هنگام بروز احساسات بررسی و آن را با مشخصات عاطفی مردم دیگر نقاط دنیا مقایسه کرد.

جان کلام این کتاب به نظریات چارلز داروین برمی‌گردد. اینکه نمایش احساسات در چهره غریزی و غیر اکتباسی هستند و بدون آنکه آموزش دیده باشیم، از بدو تولد به ارتباطات غیرکلامی مسلط هستیم و می‌توانیم علائمی در چهره خود ایجاد کنیم. همچنین در کتاب چگونه به احساسات دیگران پی ببریم، متوجه می‌شوید که احساسات و ده هزار حالت چهره انسان‌ها عمدتاً جهانی و یکسان هستند و لبخند یک فرد آمریکایی ممکن است شباهتی به لبخند فردی دیگر در قبیله‌ای در پاپوآ گینه نو داشته باشد.

اکمن به سبک جذاب خود، از خوانندگان کتابش می‌خواهد که با نگاه کردن به عکس‌ها، توجه به تجربه‌هایشان، و حتی تغییر حالات چهره خود در آینه خانه‌شان، علائم احساسات را به مرور تشخیص دهند. به این امید که بعدها حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع پیدا کنند و مهارت‌‌های لازم برای ارتباط گیری و تعاملات اجتماعی را یاد بگیرند. البته همان طور که در دیگر تحقیقات مشخص شده، دریافت و درک احساسات دیگران از فیلترهایی عبور می‌کند. فرهنگ، تاریخ، وضعیت جغرافیایی، وضعیت حال و… همگی از عواملی هستند که علائم چهره را با آن تفسیر می‌کنیم.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

پل اکمن
مترجم: مریم تقدیسی

گوینده

فرزانه فائزی

حجم (مگ)

370

مدت زمان (دقیقه)

780

دیدگاهی دارید؟