0

 

چگونه خدا را بشناسیم (صوتی)

توضیحات

«برای تجربه خدا لازم نیست که به خدا ایمان داشته باشید.» این جمله از نویسنده مشهور کتاب هفت قانون معنویت، دیپاک چوپراست که این بار مهم‌ترین کتاب پرفروش خود با موضوع خداشناسی را منتشر کرده و باعث تجدید نظر در مورد مفهوم خدا در بسیاری از مخاطبان خود شده است. کتاب صوتی چگونه خدا را بشناسیم (How to know God) با روشی جدید و علمی سعی در شناخت خدا و امور معنوی دارد.

به گفته چوپرا در کتاب چگونه خدا را بشناسیم، مغز برای شناخت خدا ساز و کار خاص خود را دارد و در واقع سیستم عصبی انسان هفت پاسخ بیولوژیکی نشان می‌دهد که با هفت سطح از تجربه الهی مطابقت دارد. این عوامل متعلق به یک دین خاص نیستند و همه شکل از ایمان و معنویت را شامل می‌شوند.

این هفت مورد عبارتند از:‏

– جنگ یا گریز (خدایی که می‌تواند ما را از خطر نجات دهد و پناه دهد)

– خدای قادر مطلق

– واکنش آگاهی غیرفعال (خدای آرامش و آشتی)

– شهودی (خدای ناجی)

– خلاقه (خدا به عنوان خالق)

– اسرار آمیز (خداوند متعال)

– مقدس (خدای کمال مطلق)

به عقیده چوپرا این مراحل شکلی صعودی دارند و هرکس به این هفت مرتبه برسد، با خداوند هماهنگی بیشتری دارد. همچنین شخصیت‌های مختلف، خدا را نیز متفاوت می‌بینند؛ برای مثال یک فرد مصمم که می‌خواهد سرنوشت خود را رقم بزند، خدایی خلاق را تصور خواهد کرد، در حالی که کسی که احساس می‌کند که روز سختی را گذرانده، به خدای جنگ یا گریز پناه می‌برد.

نویسنده در کتاب صوتی چگونه خدا را بشناسیم به این موضوع واقف است که انسان‌ها اشتیاقی درونی برای ارتباط با موجودی والاتر و قوی‌تر از خود دارند و به همین خاطر هر فردی می‌تواند با این کتاب ارتباط برقرار کند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

دیپاک چوپرا
مترجم: شهرزاد فتوحی

گوینده

فرزانه فائزی

حجم (مگ)

64

مدت زمان (دقیقه)

65

دیدگاهی دارید؟