0

 

چگونه کارآمد فکر کنیم (صوتی)

توضیحات

می‌دانیم که ذهن ما توانایی بالایی دارد و ایده‌های درخشانی که به ذهن هریک از ما می‌رسند، شاهدی بر این ادعا است. بااین‌حال، همه تجربه عدم تمرکز و حواس‌پرتی یا خستگی فکری را داشته‌ایم. به همین دلیل نمی‌توان عملکرد ذهن را پیش‌بینی کرد.

در کتاب صوتی چگونه کارآمد فکر کنیم (How to Think More Effectively) بهینه‌سازی عملکرد ذهن خود را می‌آموزیم. بدین‌شکل می‌توانیم از این ابزار زیبا و دمدمی‌مزاج برای تولید ایده‌هایی استفاده کنیم که به ما در تحقق پتانسیل درونیمان کمک می‌کنند.

آلن دوباتن (Alain de Botton) در این کتاب به ما یاد می‌دهد:

– چگونه افکار نبوغ‌آمیز و گذرای خود را پیش از آنکه تحت‌تاثیر اضطراب‌ها و ترس‌ها فراموش شوند ثبت کنیم؛

– چه زمانی از روز برای فعالیت‌های سازنده مناسب‌تر است؛

– و چگونه از رویکردهای معمول و ناکارآمد برای حل مشکلات بزرگ خود اجتناب کنیم.

در نتیجه کتاب چگونه کارآمد فکر کنیم مانند راهنمایی است برای استفاده از شگفت‌انگیزترین، گیج‌کننده‌ترین و پیش‌بینی‌ناپذیرترین توانایی ما، یعنی ذهن انسانی. با مطالعه این کتاب همچنین می‌توانید از آسیبی که نظام‌های سنتی آموزشی به شیوه‌ فکر کردن شما زده‌اند، رها شوید.

آلن دوباتن باور دارد که ما می‌توانیم به‌شکلی نظام‌مند از بهترین ایده‌های خود بهره ببریم، عوض آن‌که منفعلانه منتظر درخشش آن‌ها در ذهنمان باشیم. همچنین با پیگیری شیوه‌هایی که در این کتاب می‌آموزید نبوغ درونی خود را از قیدوبندهای انتظارات از پیش تعیین‌ شده آزاد می‌کنید و به بخش‌های بهتر و خلاق‌تر ذهن خود دسترسی پیدا خواهید کرد.

به‌علاوه نه تنها افراد بلکه کسب‌وکارها نیز می‌توانند از این کتاب بهره ببرند. تحقیقات این کتاب توسط موسسه مدرسه زندگی که آلن دوباتن آن را پایه‌گذاری کرده، انجام گرفته است. از میان مشتریان شاخص این موسسه می‌توان به فیس‌بوک، گوگل، نایکی و شاخه موسیقی سونی اشاره کرد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

آلن دوباتن
مترجم: الهام شریف

گوینده

فریبا فصیحی تاش

حجم (مگ)

230

مدت زمان (دقیقه)

250

دیدگاهی دارید؟