0

 

ژاپن امروز (صوتی)

توضیحات

کتاب صوتی ژاپن امروز اثر دان ناردو، تاریخ ژاپن را از دیرباز یعنی زمانی که در یک انزوای طولانی به سر می‌برد تا ساختن ژاپن جدید مورد بررسی قرار می‌دهد و خواهیم شنید که گسترش اولیه ژاپن تا به امروز چگونه اتفاق افتاده است.

ژاپنی‌ها همواره برای کسب برتری کوشیده‌اند. هم رهبران و هم مردم ژاپن، در سرتاسر تاریخ طولانی‌شان با این اندیشه که در جهان بی‌همتا هستند، برای خودکفایی، بی‌باکی و رفاه خود اولویت قائل شده‌اند. بسیاری از آن‌ها احساس می‌کنند از دیگران تا حدودی سخت کوش‌ترند و بنابراین شایسته موفقیت بیشترند.

با توجه به این حس بی‌همتا و جدا بودن، ژاپنی‌ها به طور سنتی احساس کرده‌اند که لازم است روی پای خودشان بایستند و نمی‌توانند به دیگران متکی باشند که به تضمین موفقیت‌شان کمک کنند.

ژاپنی‌ها تقریباً همیشه روش خاص بومی خود را در انجام امور حفظ کرده‌اند. مثلاً وقتی عقایدی را از خارج (عمدتاً از چین) وام می‌گرفتند، این عقاید را متناسب با سرشت و خمیره ژاپنی تغییر می‌دادند. نتیجه این بود که مفاهیم و نهادهای وام گرفته شده خصلت منحصراً ژاپنی پیدا می‌کردند. علاوه بر این، احساس شدید غرور ملی این باور را القا می‌کرد که نسخه‌های ژاپنی به نحوی بهتر، بهسازی شده، کارآمدتر یا با قابلیت‌ترند.

بخشی از خودآگاهی ملی آن‌ها ناشی از این احساس است که ژاپنی‌ها از سایر مردمان جدا می‌مانند و از این جدایی عمیقاً احساس غرور می‌کنند.

کتاب ژاپن امروز (Modern Japan) از مجموعه‌ی تاریخ جهان است. پیش‌تر از دان ناردو (Don Nardo) کتاب صوتی امپراطوری ایران، هند باستان، جنبش زنان در آمریکا و… منتشر شده است.

مجموعه تاریخ جهان سعی دارد چشم‌اندازی گسترده و ژرف از سیر تاریخ عرضه کند. این مجموعه با ارائه زمینه‌های فرهنگی رخدادهای تاریخی،‌ اندیشه‌های سیاسی، فرهنگی و فلسفی تاثیرگذار را در گذر مشعل تمدن از بین‌النهرین و مصر باستان به یونان، روم، اروپای قرون وسطی و دیگر تمدن‌های جهانی تا امروز را شامل می‌شود.

این مجموعه، نه تنها برای آشنایی خوانندگان و مخاطبانش با مبانی تاریخ تدوین شده است، بلکه در پی آگاه ساختن آن‌ها از این واقعیت است که زندگی‌شان بخشی از سرگذشت کلی انسان‌هاست. هر جلد از این مجموعه برداشتی جامع و روشن از یک دوره مهم تاریخ را به خواننده ارائه می‌کند.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

دان ناردو
مترجم: مهدی حقیقت خواه

گوینده

اکرم پریمون

حجم (مگ)

296

مدت زمان (دقیقه)

320

دیدگاهی دارید؟