0

 

کافکا در ساحل (صوتی)

توضیحات

کافکا در ساحل

نسخه‌ی صوتی شاهکار هاروکی موراکامی به انتشار رسید! کتاب صوتی کافکا در ساحل، رمانی مشهور، پرفروش و پرافتخار است که در آن زندگی پسربچه‌ای سرگشته به نام کافکا روایت می‌شود. او در جستجوی هویت حقیقی خود، خانه و کاشانه را ترک گفته و به سفری طولانی می‌رود. گفتنی است که اثر حاضر تاکنون جوایز گوناگونی را از آن خود کرده است؛ از جمله جایزه‌ی بهترین داستان فانتزی جهان در سال ۲۰۰۶٫

درباره کتاب صوتی کافکا در ساحل:

هاروکی موراکامی مشهورترین نویسند‌ه‌ی ژاپنی در غرب است. خوشبختانه بیشتر آثار مهم او به زبان فارسی نیز ترجمه و منتشر شده است. شاهکار او بی‌تردید کتاب کافکا در ساحل (Kafka on the Shore) است؛ رمانی درخشان که آمیزه‌ای‌ست از سورئالیسم خاصِ ژاپنی، در کنار مدرن‌ترین تکنیک‌های داستان‌گوییِ غربی.

این داستان که چاپ نخست آن به سال ۲۰۰۲ بازمی‌گردد، از دو خط زمانی به ظاهر مجزا، اما در واقع مرتبط با یکدیگر تشکیل شده است. نیمی از روایت اختصاص دارد به پسری پانزده ساله به نام کافکا، که با انگیزه‌ی یافتن مادر و خواهر خود، خانه‌ی پدری را به مقصد تاکاماتسو ترک می‌کند. کافکا در این شهر کتابخانه‌ای آرام و زیبا می‌یابد که مدتی نقش پناهگاه را برایش بازی می‌کند. او که هنوز دوران نوجوانی را به خوبی پشت سر نگذاشته، با ذهنی کنجکاو شروع به مطالعه‌ی کتاب‌های کتابخانه، و بحث و گفتگو با یکی از کارکنان بزرگسال آنجا می‌کند. در این بین او با زنی جذاب نیز آشنا می‌شود، و همین آشنایی سرنوشت او را به مسیری عجیب سوق می‌دهد.

در نیمه‌ی دیگر داستان کاراکتر بامزه‌ای به نام ناکاتا را داریم؛ پیرمردی عجیب و غریب که سرگرمی‌اش یافتن گربه‌هاست! این جناب ناکاتا ظاهراً توانایی‌های عجیبی هم دارد که قرار است حسابی کار دست خودش و اطرافیانش بدهد. این بخش از داستان که به موازات ماجراهای کافکا روایت می‌شود، بار کمیک بیشتری دارد، و همچنین پر است از صحنه‌های هیجان‌انگیز. روایتِ رویدادهایی که کافکا پشت سر می‌گذارد اما، تا حدی رنگ و بوی تراژیک، و گاه نیز رازآلود دارد.

ماحصل کلام اینکه کافکا در ساحل یک رمانِ به تمام معناست؛ داستانی جذاب با پیرنگی پیچیده، شخصیت‌پردازی استادانه و پایانی پیشبینی‌ناپذیر. اگر تا به حال با این شاهکار ادبیات ژاپن آشنا نشده‌اید، حال فرصت خوبی‌ست که نسخه‌ی صوتی آن را با صدای مهبد قناعت پیشه بشنوید و طعم شیرین ادبیاتی ناب را بچشید.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

هاروکی موراکامی
مترجم گیتا گرکانی

گوینده

مهبد قناعت پیشه

حجم (مگ)

2000

مدت زمان (دقیقه)

1500

دیدگاهی دارید؟