0

 

کتاب امروز – شماره ۳ – بهار ۱۳۵۱


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

کتاب امروز مجلهٔ مرور کتاب ایران است و در صفحات خود به مرور، بررسی و نقد کتاب‌های تازه انتشار‌یافته می‌پردازد. این مجله در دهه ۵۰ در دو دوره و هشت دفتر به همت شخصیت‌های شناخته‌شده‌ای چون کریم امامی، نجف دریابندری و ابوالحسن نجفی و با حمایت شرکت سهامی کتاب‌های جیبی منتشر می‌شد. پس از آن هشت دفتر ماندگار انتشار این مجله متوقف شد.

در فرهنگ ادبیات فارسی [به سرپرستی محمد شریفی] در مقالهٔ کوتاهی دربارهٔ این مجله آمده است: «کتاب امروز از نشریات تخصصی در زمینهٔ کتاب بود که در دو دوره از مهر ۱۳۵۰ تا پاییز ۱۳۵۲و بهار ۱۳۵۳ تا زمستان ۱۳۵۳ هشت دفتر (شماره) از آن زیر نظر کریم‌ امامی و با سرمایهٔ شرکت کتاب‌های جیبی منتشر شد و از نشریات خوب در زمینهٔ تألیف و ترجمه و نقد کتاب به شمار می‌آمد.» (ص ۱۷۰۸)

استاد بهاءالدین خرمشاهی نیز دربارهٔ این مجلهٔ ماندگار در خاطرهٔ کتاب‌دوستان نیم‌قرن اخیر معاصر می‌نویسد: کتاب امروز، مجله‌ای کم‌برگ اما پُربار، که از اوایل دههٔ ۱۳۵۰ شمسی به صورت فصلنامه به سردبیری استاد کریم امامی منتشر شده است. این اثر یکی از کتاب‌پژوه‌ترین مجلاتی است که در ایران انتشار یافته است. همکاران این نشریه عده‌ای از برجستگان تألیف و ترجمه و ویرایش و نشرپژوهی در ایران نیم‌قرن پیش بوده‌اند.

دیگر نسخه های کتاب امروز

توضیحات تکمیلی

نویسنده

استاد کریم امامی

تعداد صفحات

56

حجم (مگ)

3.3

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟