0

 

کنت مونت کریستو (صوتی)

توضیحات

خلاصه کتاب صوتی کنت مونت کریستو اثر الکساندر دوما، درباره‌ی دریانورد جوانی به نام ادمون دانتس است که به دلیل حسادت بدخواهانش، سال‌های سختی را در جزیره‌ای ترسناک اسیر و زندانی می‌شود و از عشقش دور می‌ماند. روزی در زندان راز گنجی در جزیره مونت کریستو بر او آشکار می‌شود، اما او ابتدا باید از آن زندان وحشتناک فرار کند.

خلاصه کتاب صوتی کنت مونت کریستو (The Count of Monte Cristo)، یکی از مشهورترین آثار کلاسیک جهان است و از جمله پرحادثه‌ترین داستان‌های الکساندر دوما (Alexandre Dumas) به حساب می‌آید، به گونه‌ای که در هر لحظه از کتاب با داستانی نو رو‌به‌رو می‌شوید. ماجرای کتاب در اواخر دوران سلطنت ناپلئون اتفاق می‌افتد.

این اثر پس از اولین چاپ خود در رده پرفروش‌ترین کتاب‌های سال قرار گرفت. محتوای اصلی کتاب تمرکز بر روی به تصویر کشیدن تقابل انتقام و بخشش و از سویی دیگر قدرت و ضعف است. عجیب‌ترین ماجراها در این اثر روایت می‌شود. نویسنده پروای حقیقت‌نمایی ندارد. سبکش روی هم رفته روان و پویاست. با این همه، بسیاری از بخش‌های کتاب با حقیقت روان‌شناختی شخصیت‌ها و امکان وقوع ماجراها مغایرت دارد.

ادموند دانتس، دریانورد و مسافری مرموز با چندین چهره است که قصد دارد با ثروت‌های افسانه‌وار خود طبقه اشراف پاریس را از بین ببرد. او عاشق دختری زیبارویی به نام مرسده می‌شود، ادمونت دانتس در روز ازدواجش، به اتهام دروغین طرفداری از ناپلئون در بندر مارسی زندانی می‌شود و بر اثر خیانت رقیب عشقی‌اش، فرناند، و رقیب تجاری‌اش، دانگلار، مدت ۱۴ سال محبوس می‌ماند و این اتفاق، در عین حال، به نفع مقاصد سیاسی یک قاضی جوان و جاه‌طلب به نام ویلفور است که در زندانی شدن او دست دارد. در سیاهچال پس از چندین سال از زندانی شدنش، متوجه می‌شود که زندانی دیگری مشغول حفاری جهت فرار کردن از زندان است سرانجام او نیز مشغول به کار می‌شود و متوجه می‌شود که او آبه فاریا یک کشیش و دانشمند ایتالیایی است. فاریا نقشه گنج سرشار جزیره مونت کریستو را در اختیار او می‌گذارد. و … .

توضیحات تکمیلی

نویسنده

الکساندر دوما
مترجم: ابوذر هدایتی

گوینده

الیاس گرجی

حجم (مگ)

161

مدت زمان (دقیقه)

110

دیدگاهی دارید؟