0

 

کودک خاموش (صوتی)

توضیحات

کودک خاموش: هیولاها، مردان و زنانی مثل ما هستند و می‌توانند چهره‌ی واقعی‌شان را مخفی کنند

نمونه‌ای عالی از رمان‌های تریلر و روان‌شناختی! سارا ای. دنزیل، نویسندهٔ پرفروش وال‌استریت ژورنال در کتاب صوتی کودک خاموش داستان معمایی و رازآلود کودکی گم شده را روایت می‌کند که بعد از پیدا شدنش همه چیز تغییر می‌کند. کتاب حاضر جزو پرفروش‌های سایت آمازون بوده و نامزد جایزهٔ گودریدز نیز شده است.

یکی از روزهای تابستان سال ۲۰۰۶ اِما با نهایت اندوه شاهد بیرون آمدن کاپشن قرمز پسر شش‌ساله‌اش، ایدن، از رودخانه اوس بود…

آیدن در اثر سیل وحشتناکی که آمده بود، در رودخانه افتاد و در آن غرق شد و بدنش هیچ‌وقت پیدا نشد. ده سال از آن ماجرا گذشت و اِما که تازه داشت با این مسئله کنار می‌آمد، متوجه شد که دوباره باردار شده است. او درگیر زندگی جدیدش شده بود تا اینکه ایدن دوباره به زندگی‌اش برمی‌گردد. طبق اظهارات پلیس، ایدن هیچ‌وقت غرق نشده بود، بلکه توسط کسی دزدیده شده بود!

سارا ای. دنزیل (Sarah A. Denzil) در کتاب کودک خاموش (Silent Child) داستان ایدن را روایت می‌کند که بعد از بازگشت به‌قدری آسیب‌دیده که توانایی تکلم خود را ازدست‌داده است. اِما تمام تلاشش را می‌کند تا دوباره بتواند با پسر نوجوانش ارتباط برقرار کند. او نمی‌داند چه بلایی بر سر او آمده و چه کسی در تمام این مدت به او آسیب می‌رسانده و حالا به تمام اهالی شهر مشکوک است.

ایدن که وضعیت جسمانی خوبی ندارد، نمی‌تواند به‌خوبی راه برود و هیکلش بسیار کوچک‌تر از سنش به نظر می‌آید. دکترها تشخیص داده‌اند او سو تغذیه دارد و عضله‌های پاهایش به‌خوبی رشد نکرده‌اند. آن‌ها همچنین زخم‌های روی بدنش را نشانه‌هایی از آزار جنسی تشخیص می‌دهند و معاینات پزشکی که از او شده نشان‌دهنده این است که او در تمام این مدت توسط کسی زندانی شده است. اما طی ده سال گذشته چه اتفاقاتی برای ایدن افتاد و چه کسی این بلاها را بر سر او آورد؟

تنها کسی که از این راز خبر دارد، خود ایدن است، اما او نمی‌تواند صحبت کند و این راز مخوف پوشیده می‌ماند. اِما به همه اطرافیان خود مشکوک است و مدام از خود این سؤال را می‌پرسد که چه کسی در حال پنهان کردن شرارت درونی‌اش است؟

نویسنده در کتاب صوتی کودک خاموش داستان مادری را روایت می‌کند که در تلاش برای به‌دست‌آوردن دوبارهٔ فرزندش است. این رمان روان‌شناختی و تا حدی تاریک، به‌قدری با هیجان و تعلیق همراه است که لحظه‌ای نمی‌توانید آن را رها کنید.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

سارا ای. دنزیل
مترجم: مهرزاد جعفری

گوینده

پروین دشتی

حجم (مگ)

650

مدت زمان (دقیقه)

800

دیدگاهی دارید؟