0

 

کوه پنجم (صوتی)

توضیحات

کوه پنجم

زندگی فراز و فرودهای زیادی دارد و در این فراز و فرودها است که ظرفیت‌های اصلی انسان‌ها پیدا می‌شود شرایط سخت است که میزان استقامت انسان، میزان باور به اعتقاداتش و میزان درکش از زندگی را مشخص می‌کند. پائولو کوئیلو نویسنده‌ی کتاب مشهور کیمیاگر در کتاب «کوه پنجم» در قالب داستانی خواندنی این موضوع را به تصویر کشیده است.

درباره کتاب کوه پنجم اثر پائولو کوئیلو

کوه پنجم که در دنیا با نام the fifth mountain شناخته می‌شود یکی از داستان‌های مشهور پائولو کوئیلو است که به زندگی ایلیای نبی اختصاص دارد. این کتاب اولین‌بار در سال ۱۹۹۶ منتشر شد و در آن نویسنده از رنج‌ها و مصائب ایلیای نبی، قدرت او برای عشق ورزیدن به خودش، ظرفیتش برای دوست داشتن دیگران و بزرگی‌اش در بخشش دیگران سخن گفته است.

در داستانی که در کتاب مقدس یهودیان آمده است، در قرن نهم پیش از میلاد همسر پادشاه وقت بنی‌اسرائیل تصمیم به اعدام تمام پیامبرانی که آیین پاگان را نفی می‌کردند گرفت و بدین ترتیب به ایلیای نبی که بسیار جوان بود الهام شد از این سرزمین بگریزد. ایلیا در مسیر این گریز فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرد و با نفسش درگیر شد. کوئیلو این داستان را شاخ‌وبرگ داده و آن را به شکل داستان خودش درآورده است. در داستان کوئیلو مقصد ایلیای نبی، بالای کوه پنجم است و او در این مسیر گفت‌وگوهای جالبی را با خداوند دارد.

منتقدان حرف‌های زیادی درباره‌ی کتاب کوه پنجم زده‌اند. عده‌ای آن را از نظر ادبی کتابی غنی می‌دانند اما بسیاری از مذهبیون به نوع بیان این کتاب اعتراض دارند و معتقدند شخصیتی که کوئیلو ترسیم کرده در حد یک پیامبر نیست. کتاب کوه پنجم تا امروز به زبان‌های زیادی برگردانده شده است و طرفداران متعددی در نقاط مختلف دنیا دارد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

پائولو کوئیلو
مترجم : حسین نعیمی

گوینده

امید نعمتی

حجم (مگ)

205

مدت زمان (دقیقه)

450

دیدگاهی دارید؟