0

 

گروه محکومین (صوتی)

توضیحات

کتاب صوتی گروه محکومین نوشته‌ی فرانتس کافکا، داستانی نمادین از سرنوشت انسان‌هایی‌ست که در جزیره‌ای عجیب و ترسناک، همگی به مرگ محکوم شده‌اند و علت آن را نیز نمی‌دانند. سرزمینی که نماد جهان است و ماشین اعدامی در آن وجود دارد تا محکومان را به طرز وحشتناکی شکنجه و روانه مرگ کند. همچنین در ابتدای این کتاب شما نوشته‌ای از صادق هدایت به نام پیام کافکا را خواهید شنید که مرور و تحلیلی از زندگی و آثار کافکاست.

جزیره‌ای بی‌نام با فضایی نظامی را تصور کنید که در آن ماشین اعدامی وجود دارد و قرار است محکومی را به طرز دردناکی اعدام کنند. این روایت، هسته اصلی کتاب صوتی گروه محکومین (In the Penal Colony) به حساب می‌آید که فرانتس کافکا آن را در سال ۱۹۱۴ در آلمان به نگارش درآورد، در سال ۱۹۱۸ تغییراتی را در کتاب اعمال کرد و سرانجام این داستان بلند در اکتبر ۱۹۱۹ منتشر شد.

در کتاب گروه محکومین قرار است با یک ماشین اعدام با جزئیات دقیق آن آشنا شوید و طرز شکنجه و کشتن محکومین را بشنوید. اثری عجیب از کافکا که سعی کرده دیدگاه‌های خود درباره مرگ، انسان، زندگی، کمونیسم و آنارشسیم را ارائه بدهد.

شما در این داستان تنها با چهار شخصیت آشنا خواهید شد که اسم و هویت مشخصی ندارند و صرفا براساس نقشی که در قصه دارند، نامگذاری شده‌اند. یعنی مرد محکومی که باید اعدام شود، افسر مسئول ماشین اعدام، سرباز وظیفه که محافظ محکوم است و مسافری اروپایی که قرار است شاهد ماجرا باشد.

تمام داستان جزیره مجازات در دوازده ساعت رخ می‌دهد؛ از زمانی که مسافر با ماشین وحشیانه‌ای روبه‌رو می‌شود و افسر با علاقه و اعتقاد به کارکرد دستگاه، همه چیز را درباره آن می‌گوید و محکومی که از حکم مرگ خود بی‌خبر است و به زودی قانون شکسته شده بر روی بدنش حک می‌شود.

کافکا در داستان درخشان خود، سرنوشت انسان‌هایی را روایت می‌کند که بدون آنکه دلیل مجازات خود را بدانند، به مرگ محکوم می‌شوند و حتی زمان اجرای آن را هم نمی‌دانند؛ به نوعی پوچی مطلق نسبت به زندگی.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

فرانتس کافکا
مترجم: صادق هدایت

گوینده

فریاد موسویان

حجم (مگ)

215

مدت زمان (دقیقه)

230

دیدگاهی دارید؟