0

 

گزیده گلستان سعدی (صوتی)

توضیحات

خلاصه کتاب صوتی گزیده گلستان سعدی

کتاب صوتی گزیده گلستان سعدی نوشته‌ی شاعر و نویسندهٔ نامدار ایرانی، سعدی شیرازی است که ایرج گرگین بخش‌های برگزیده و منتخب آن را بازخوانی می‌کند. این اثر جزو شاهکارهای کلاسیک و تأثیرگذار در ادبیات فارسی به شمار می‌آید که شامل حکایت‌های آموزنده در قالب نظم و نثر می‌شود.

یکی از مهم‌ترین آثار در زمینه اخلاقی و تعلیمی در طول تاریخ، کتاب درخشان گلستان است. این اثر دارای یک دیباچه بسیار جذاب و مشهور و بعد از آن هشت باب به‌صورت نظم و نثر است. سعدی شیرازی این اثر را در طی شش ماه نگاشته و در آن از حکایات و پندهای اخلاقی زیادی استفاده کرده است. بعضی از این حکایت‌ها بلند و برخی دیگر نیز کوتاه به همراه شخصیت‌هایی حقیقی یا خیالی هستند.

گلستان سعدی به عقیده بسیاری از افراد تأثیرگذارترین کتابِ نثر در ادبیات فارسی تعلیمی است. این نویسنده و شاعر توانا به‌خوبی توانسته در بیان مفاهیم اخلاقی با هنرنمایی خود به شکل حیرت‌انگیزی تمامی مخاطبان را مجذوب خود کند. او آموزه‌های اخلاقی را در قالبی که از نصیحت‌های معمولی خارج است، با زبانی دلنشین بیان کرده است.

آثار و شیوه نگارش سعدی بر شاعران و نویسندگان زیادی تأثیر عمیقی گذاشته است. به شکلی که بسیاری از آن‌ها سعی می‌کردند با تقلید از او آثار خود را در قالب نثر مسجع و با محتوای تعلیمی و اخلاقی بنویسند. آثاری مثل «بهارستان جامی، چهار عنصر بیدل دهلوی، منشآت قائم‌مقام فراهانی و کاروان فریدون توللی» همگی با الهام از گلستان سعدی نوشته شده‌اند.

ایرج گرگین، روزنامه‌نگار، تهیه‌کننده رادیو و گوینده خبر، کتاب صوتی گزیده گلستان سعدی را با صدای دلنشین و زیبای خود بازخوانی کرده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

سعدی شیرازی

گوینده

ایرج گرگین

حجم (مگ)

120

مدت زمان (دقیقه)

145

دیدگاهی دارید؟