0

 

گفتاری در رهایی

توضیحات

گفتاری در رهایی ” یکی از نوشتارهای ” هربرت مارکوزه ” جامعه شناس و فیلسوف آلمانی است که در باب آزادی به حال خود رها شدن انسان در عصرصنعتی ، نگارش یافته است “مارکوزه” در این کتاب نقاط ضعف ، کاستی ها و ناکار آمدی جامعه سرمایه داری صنعتی ، در قرن ۲۱ را شرح می دهد، ونحوه ی رهایی از این نظام و پیوستن به جامعه سوسیالیستی را توضیح میدهد
“مارکوزه” بر این باور است که هر قدر هم که جوامع قوام یافته موجود ، سلطه خود را عقلانی ، کار اوموثر سازنند ، بازهم نمی توان جهان آزادی انسان را بر بنیاد آن استوار ساخت ساخت طبقاتی ونظارت کاملی که برای حفظ آن ضروری است .
نیازها و خشنودی ها یی می آفریند که سبب ایجاد بردگی دوباره وجود انسان می شود . این بردگی اختیاری که به اعمال اربابان خیر اندیش مشروعیت می بخشد ، تنها از طریق کنش سیاسی میتوان از میان برداشت که بتواند به ریشه های خویشتنداری و خوشنودی بنیادی انسان دست بیابد.

این کنش سیاسی متضمن رهایی و وارستگی اصولی از نظام حاکم و طرد آن است و هدف آن ایجاد تحول و دگرگونی بنیادین در ارزشهاست .” بنیاده های زیستی برای سوسیالیسم “،” حساسیت نو” نیروهای براندازنده در حال گذار” ، ” همبستگی ” و ” جهان سوم “، موضوعاتی است که درباره ی آن در کتاب بحث و گفت وگو می شود.

گفتاری در رهایی
فصل اول : بنیادی زیستی برای سوسیالیسم
فصل دوم : حساسیت نو
فصل سوم : نیروهای براندازنده – در حال گذار
فصل چهارم : همبستگی

توضیحات تکمیلی

نویسنده

هربرت مارکوزه

مترجم

محمود کتابی

حجم (مگ)

3.4

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

تعداد صفحات

124

دیدگاهی دارید؟