0

 

گفتگو با غریبه‌ها

توضیحات

گفتگو با غریبه‌ها: هر آنچه که لازم است راجع به کسانی که نمی‌شناسیم بدانیم

چگونه فیدل کاسترو توانست CIA را به مدت یک نسل فریب دهد؟ چرا نویل چمبرلین فکر می کرد که می توانست به آدولف هیتلر اعتماد کند؟ چرا حملات و سواستفاده های جنسی دانشگاه ها در حال افزایش است؟ آیا کمدی ها یا همان طنزهای تلویزیونی چیزی در مورد نحوه ارتباط ما با بقیه به ما می آموزند که صحیح نیست؟

مالکوم گلدول هنگام پرداختن به این سوالات، کتاب خودش را فقط به منظور انتشار نسخه چاپی ننوشته است. او همچنین محتوایی صوتی را برای افرادی که خواهان این کتاب هستند تولید نموده است. در نسخه کتاب صوتی گفت و گو با غریبه ها، شما می توانید صدای افرادی را که او با آنها مصاحبه داشته است را بشنوید که شامل؛ دانشمندان، جرم شناسان و روانشناسان نظامی می باشد. رونوشت دادگاه با تصویب مجدد احیا شده است. در واقع شما دستگیری پر جروبحث ساندرا بلاند (Sandra Bland) در کنار جاده، در تگزاس را می شنوید. در حالی که گلدول دوباره فریب های برنی مادوف، دادگاه آماندا ناکس و خودکشی سیلویا پلاث مرور می نماید، شما در واقع این اتفاقات را به صورت مستقیم از افرادی که واقعا در صحنه حضور داشته اند می شنوید. حتی یک آهنگ موضوعی نیز در این زمینه وجود دارد؛ “Hell You Talmbout” از Janelle Monae.

گلدول استدلال می کند که در استفاده از ابزارها و استراتژی هایی که به منظور درک و شناخت افرادی که نمی شناسیم استفاده می کنیم، مشکلی وجود دارد. و از آنجا که ما نمی دانیم چگونه با غریبه ها گفت و گو کنیم، به نحوی دچار نزاع و سو تفاهم هایی می شویم که تاثیرات عمیقی را در زندگی هایمان و دنیایمان می گذارد.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

گلدول مالکوم

مترجم

مهبان مقدم

حجم (مگ)

33.6

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

شماره کتابشناسی ملی 6128194
سرشناسه گلدول، مالکوم، – م.
Gladwell, Malcolm
عنوان و نام پدیدآور گفت‌و‌گو با غریبه‌ها : هر آنچه لازم است راجع به کسانی که نمی‌شناسیم بدانیم/نویسنده مالکوم گلدول ؛ مترجم مهبان مقدم ؛ ویراستار فرزانه فرزانیان.
مشخصات نشر تهران: هورمزد، 1399.
مشخصات ظاهری 289ص.
وضعیت فهرست نویسی فیپا
یادداشت عنوان اصلی: Talking to strangers : what we should know about the people we don't know, 2019.
یادداشت کتاب حاضر با عنوان " گفت‌و‌گو با غریبه‌ها : چرا در تشخیص حالات درونی دیگران شکست می‌خوریم" در سال 1398 توسط انتشارات کتاب مرو فیپا دریافت کرده است.
عنوان دیگر هر آنچه لازم است راجع به کسانی کهنمیشناسیم بدانیم.
موضوع روان‌شناسی اجتماعی
موضوع Social psychology
موضوع غریبه‌ها
موضوع Strangers
موضوع جاسوسان– جنبه‌های روان‌شناسی
موضوع Spies– Psychological aspects
شناسه افزوده مقدم، مهبان، -، مترجم
شناسه افزوده فرزانیان، فرزانه، ویراستار
رده بندی کنگره HM1033
رده بندی دیویی 302

تعداد صفحات

281

دیدگاهی دارید؟