0

 

گلستان سعدی (صوتی)

توضیحات

گلستان سعدی

سخن گفتن از سعدی که او را به‌ نام استاد سخن می‌شناسند، کار سختی است. وقتی قرار باشد درباره اثری جاودانه به اسم گلستان صحبت کنیم، می‌فهمیم که باید قدم در دریای ژرف کلمات و معانی‌ای بگذاریم که سعدی به شکل ماهرانه‌ای توانسته با هنر خود، از آن‌ها اثری جاوادنه خلق کند؛ اثری که گلستانِ سعدی‌ و گلستان ادبیات زبان فارسی است و آوازه‌ای به اندازه تمام جهان دارد. کتاب صوتی گلستان سعدی اثری‌ست که با صدایی زیبا و بیانی دلکش، خط به خط گلستان را برای شما بازخوانی می‌کند و شما را به گلزارِ شعر و نثر فارسی می‌برد.

درباره گلستان سعدی، گلستانِ شعر و نثر فارسی

گلستان یکی از مهم‌ترین آثار ادبیات فارسی است که در یک دیباچه و هشت باب به شکل آهنگین (مسجع) نوشته شده است. گلستان را همچنین به‌عنوان تاثیرگذارترین کتاب نثر در ادبیات فارسی می‌شناسند. این کتاب مملو از آموزه‌های اخلاقی و اندرزهایی برای زندگی است که در قالب نظم و نثر مسجع به قلم شیوا و توانمند سعدی به رشته تحریر درآمده‌ است.

هنر سعدی را می‌توان در بیان آموزه‌های حکیمانه و اخلاقی به‌صورتی که باعث خستگی نشوند بیان کرد. او تلاش داشته تا درباره مسائل ساده و حیاتی زندگی و همینطور آداب رفتار با دیگران، منش مردم، عادت‌ها، فرهنگ جامعه زمان خود و…به‌گونه‌ای سخن بگوید که خواننده احساس کند در حال خواندن داستان است. هنر داستان‌گویی سعدی مانند ندارد و آن را می‌توان از هر جهت متمایز از آثار مشابه دانست.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

سعدی

گوینده

احمد گنجی

حجم (مگ)

214

مدت زمان (دقیقه)

500

دیدگاهی دارید؟