توضیحات
پیشگفتار
گندم و نان از وجهی دیگر نماد برکت و ستایش نعمتهای خالق به شمار میروند. همچنین از منظر اقتصادی گندم و نان دو عنصر غذایی راهبردی در هر جامعه ای هستند و خودکفایی در آنها تضمین کننده امنیت غذایی آن جامعه به حساب می آید. از آنجا که رسانه تأثیر گذار و فرهنگ ساز است و می تواند به تغییر سبک و الگوی مصرف کمک کند
توجه به الگوهای تولید و مصرف سنتی در این زمینه و لزوم روز آمدسازی آنها سرمایه های این بخش از فرهنگ را غنا میبخشد و به اصلاح فرهنگ مصرف در این زمینه کمک میکند با توجه به اهمیت و جایگاه این دو عنصر در فرهنگ مردم ایران مرکز تحقیقات صداوسیما برای پاسخگویی به نیازهای کاربردی رسانه ملی در خصوص الگوهای تولید و مصرف گندم و نان در زندگی سنتی و چگونگی بازآفرینی آنها، پژوهشی را در دستور کار خود قرار داد که کتاب حاضر محصول آن پژوهش و نان از وجهی نماد یک فرهنگ و شیوه زیست هستند
است.
دیدگاهی دارید؟