0

 

اصول اساسی در مدیریت استراتژیک

توضیحات

اصول اساسی در مدیریت استراتژیک

نگارنده دراین کتاب تعاریف و راه کارهای مختلف در زمینه های مدیریت استراتژیک و نیز چگونگی پدید آمدن این قلمرو و علمی را تحلیل و بررسی می کند. “مدیریت استراتژی مجموعه ای از تصمیمات و اقدامات مدیریتی است که منجر به همکاری عملی (اجرایی) دراز مدت می شود و ‌آن شامل بررسی محیطی (داخلی و خارجی)، تدوین استراتژی (استراتژی یا طراحی با دامنه وسیع)، استراتژی اجرایی، ارزیابی و کنترل است. بنابراین مطالعه مدیریت استراتژیکی تاکید بر ارزیابی و آگاهی در مورد فرصت های خارجی، تهدیدات و همکاری ها، برتری ها و ضعف ها می باشد، که در اصل خط مشی تجارت نامیده می شود”.

کتاب حاضر تعاریف و کاربست های مختلف در زمینه های مدیریت استراتژیک و نیز چگونگی پدید آمدن این قلمرو علمی را محور اصل بحث خود قرار داده است. این کتاب از نظر شمول موضوعی کاملتر از سایر کتاب نشر شده درباره مدیریت استراتژیک می باشد. موضوعات و فصول این کتاب بر اساس تجارت سالیان متمادی مولف به عنوان مدیر در شرکت ها و کارخانجات صنفی تدوین گردیده است و از نظر اهمیت از جایگاه علمی بالایی برخوردارند و در تبیین مجموعه مقالات بحث استراتژیک مدیریت به نظر می رسد.
مدیران این حوزه بیشتر با مسائل پیچیده و مبهم سروکار دارند از این رو ما مدیری که در پی تدوین استراتژی های مورد نیازش باشد باید به تحلیل مسائل، احساس موقعیت ها، تجربه شخصی و شم مدیریتی تکیه نماید، تا به قضاوتی آگاهانه دست یابد و راه به درون پیچیدگی های مدیریت بگشاید…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

فخرالدین معروفی
ویراستار: محمد صدیق‌محمدی

حجم (مگ)

5.1

نوع فایل

اسکن شده

تعداد صفحات

273

دیدگاهی دارید؟