19

 

درآمدی بر جلد نخست سرمایه اثر کارل مارکس


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

ارنست مندل در ۵ آوریل ۱۹۲۳ در فرانکفورت به دنیا آمد، اما تابعیت بلژیک را داشت، و در ۱۹۹۵ در گذشت. مندل در ۱۹۴۰ به بین الملل چهارم پیوست و یک سال بعد عضو کمیته ی مرکزی بخش بلژیک این تشکل بین امللی شد.

مندل در سال های اشغال اروپا توسط فاشیست ها در نهضت مقاومت فعالیت نمود و دوبار توسط نازی ها دستگیر شد، هر چند هر بار توانست از زندان بگریزد.

مندل در ۱۹۴۶ عضو دبیرخانه ی بین الملل شد و به طور مستقیم درگیر سازماندهی جنبش تروتسکی در سطح جهانی گشت. وی در جنبش کارگری بلژیک نقشی موثر داشت و بین سال های ۱۹۵۱ تا ۱۹۶۳ مشاور شورای اقتصادی سازمان عمومی کار بود. در سال ۱۹۷۰ به سمت استاد اقتصاد دانشگاه آزاد بروکسل و برلین انتخاب شد.

در سال ۱۹۷۸ بخش علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه کمبریج از وی دعوت به عمل آورد تا در آن دانشگاه بتدریس بپردازد. جزوه ی مشهور وی بنام :

مقدمه ای بر اقتصاد مارکسیستی، از آن زمان تاکنون در ۳۰ دانشگاه معتبر جهان به عنوان یک منبع درسی مورد استفاده قرار گرفته است. ارنست مندل علاوه بر تنظیم بسیاری از اسناد بین الملل چهارم و مقاله های سیاسی بسیار، آثار فراوانی نیز به رشته ی تحریر در آورده است.

توضیحات تکمیلی

نویسنده

ارنست مندل

مترجم

بابک احمدی

تعداد صفحات

95

حجم (مگ)

1.9

نوع فایل

اسکن شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟