0

 

مصدق، نهضت ملی و رویدادهای تاریخ معاصر ایران – جلد ۲۰


این کتاب را به کتابخانه مورد علاقه خود بیفزایید.

توضیحات

از پیشگفتار:
دیکتاتور با پول ما و بضرر ما راه آهن کشید و بیست سال برای متفقین امروز ما تدارک مهمان دید. عقیده و ایمان و رجال مملکت را از بین برد. املاک مردم را ضبط و فساد اخلاق را ترویج و اصل ۸۲ قانون اساسی را تفسیر نمود و قضاوت دادگستری را متزلزل کرد. برای بقاء خود قوانین ظالمانه وضع نمود چون بکمیت اهمیت میداد. برعده مدارس افزود و بکیفیت عقیده نداشت، سطح معلومات تنزل کرد.

کاروان معرفت باروپا فرستاد. نخبه آنها را ناتوان و معدوم کرد، اگر بتدریج که دختران از مدارس خارج می شدند، حجاب رفع میشد چه می شد؟ رفع حجاب از زنان پیر و بی تدبیر چه نفعی برای ما داشت؟! اگر خیابانها آسفالت نمی بود چه می شد و اگر عمارتها و مهمانخانها ساخته نشده بود بکجا ضرر می رسید؟ من میخواستم روی خاک راه بروم و وطن را در تصرف دیگران نبینم. خانه ای در اختیار داشتن به از شهریست که دست دیگران است.

این است کار سیاستمداران وطن پرست که کسی را آلت اجراء مقصود قرار می دهند و پس از اخذ نتیجه، از بردن او بمردم منت میگذارند و بر فرض که با هواخواهان این رژیم موافقت کنیم و بگوئیم دیکتاتور به مملکت خدمت کرد در مقابل آزادی که از ما سلب نمود چه برای ما کرد؟…

توضیحات تکمیلی

نویسنده

جمال صفری

تعداد صفحات

676

حجم (مگ)

4.7

نوع فایل

تایپ شده

شناسنامۀ کتاب

کتابخانه فانوس

دیدگاهی دارید؟