توضیحات
تکنیکهای کاربردی مدیریت برتر (۳ )
شما نمیتوانید تمامی وقت خود را به مصاحبه کردن بگذرانید و خوشبختانه مصاحبه تنها شیوهی ارتباط با همکار نیست.
اگرچه مصاحبه برای تغییری یا “انتقال پیامی” باشد، شما چندین امکان دیگر را نیز در اختیار دارید: ارتباط با پست الکترونیک، طرح موضوع در اجلاس عمومی، استفاده از افراد رابط و…. مدیریت تمامی مشکلات از طریق مصاحبه دو خطر را در بردارد: اول این که همکاران را به شما وابسته نگه میدارد، دوم این که توان کار کردن آنها با یکدیگر در گروه یا بین قسمتهای مختلف را محدود میکند.
برعکس، مصاحبههای فردی در دو حالت اجتنابناپذیر هستند: • وقتی موضوع برای همکار شما بسیار مهم است: ارزیابی برای جذب، تثبیت اهداف، ارزیابی دستاورد کار، دادن مأموریت و… • هر بار که باید در برابر یک موضوع دشوار یا نامطبوعی واکنش نشان دهید که بهخصوص همکار شما را در برمیگیرد: وقتی اشتباهی مرتکب شده است، وقتی در موقعیت شکست قرار گرفته است، وقتی باید به او یک تصمیم منفی را اعلام کنید… ***
مصاحبه، به شکل کلی خود، بهترین وسیله برای درگیر کردن یک همکار در یک عمل است.
دیدگاهی دارید؟