توضیحات
کتاب حاضر، اثری از نویسنده و وبلاگ نویس سرشناس حوزه بازاریابی و برندسازی. این کتاب به اهمیت و روشهای متمایزسازی برند میپردازد. راهکارهایی که «چشمگیر کردن» برند را در راستای جلب نظر و توصیههای کلامی مردم به کار میگیرد.
اما نویسنده کتاب حاضر، عقیده دارد که اگر بپذیریم که نقد یک موضوع میتواند زوایای گوناگون آن را روشن سازد و به بهسازی آن کمک کند، آنگاه انتقاد یک فرآیند سازنده است. نگارنده، خواننده را نه به همرنگی بلکه به «تکرنگی» و تمایز در کسبوکار فرامیخواند.
استدلال او این است که در بازارهای کنونی گزینهها و انتخابها بسیار زیاد است، اما زمان و فرصت مشتریان برای انتخاب از میان گزینهها کم و رو به کاهش است. درنتیجه در یک بازار شلوغ شبیه دیگران بودن به معنی شکست است. امروزه راه دستیابی به یک نام تجاری قوی، گاو بنفش است.
دیدگاهی دارید؟