0

 

قدرت و نیروی اراده (صوتی)

توضیحات

ما انسان‌ها از خود انتظار داریم که عاقل و قابل‌‌پیش‌بینی باشیم، طبق برنامه‌ریزی‌هامان پیش برویم و در نهایت به آنچه که در سر می‌پرورانیم، دست یابیم. اما حقیقت این است که اغلب طبق انتظارمان عمل نمی‌کنیم. مدام کارهایمان را بی‌دلیل به تعویق می‌اندازیم، دچار ضعف اراده می‌شویم و کمتر در جهت آنچه که به آن میل داریم، تلاش می‌کنیم. راه چاره چیست؟ روی اف. بامیستر و جان تیرنی در کتاب قدرت و نیروی اراده (Willpower) به شما پاسخ می‌گویند.

بسیاری از مردم بر این باورند که اگر تنها کمی بااراده‌تر بودند، زندگی‌شان به‌شیوه‌ای باورنکردنی بهبود پیدا می‌کرد. اما چگونه می‌توان خویشتن‌داری را در خود تقویت کرد و به کشف دوباره‌ی اراده که بزرگ‌ترین نیروی انسانی‌ست، پرداخت؟ روی اف. بامیستر و جان تیرنی، دو تن از تأثیرگذارترین روان‌شناسان جهان، در کتاب قدرت و نیروی اراده که اکنون نسخه‌ی صوتی آن در اختیار شماست، راهکارهایی را پیش روی شما قرار داده‌اند که اگر آن‌ها را به کار ببندید،‌ زندگی‌تان به طرز شگفت‌آوری دگرگون خواهد شد.

تحقیقات نشان می‌دهد که ما معمولاً چهار ساعت از روزمان را صرف این امر می‌کنیم تا در برابر وسوسه‌های مختلف مقاومت کنیم!‌ به‌عبارتی، تلاش می‌کنیم تا آن تکه‌ی اضافه‌ی شکلات را نخوریم، شب دیر نخوابیم، سیگار نکشیم و … . با این میزان انرژی که صرف خودکنترلی می‌شود، جای تعجب نیست که مردم در سراسر جهان بی‌ارادگی را بزرگ‌ترین ضعف خویش می‌دانند. کتاب شنیدنی قدرت و نیروی اراده نه تنها به شما کمک می‌کند اراده‌ی خود را تقویت کنید، که می‌آموزید از طریق تعیین اهداف واقع‌بینانه برای خود، خویشتن‌داری را در همه‌ی لحظات حساس زندگی به کار ببندید. این‌ها نه شعارهای توخالی کتاب‌های خودیاری‌ست و نه وعده‌هایی پوچ، بلکه راهی‌ست آزموده شده برای زندگی بهتر…

با مطالعه‌ی این کتاب چه چیزی حاصل می‌شود؟ روی اف. بامیستر و جان تیرنی در فصول ابتدایی کتاب به شرح منشاء اراده می‌پردازند و سپس به این سوال پاسخ می‌گویند: آیا می‌شود نیروی اراده را تقویت کرد؟ اگر چنین است، راه آن چیست؟ کتاب قدرت و نیروی اراده از نُه فصل تشکیل شده که در ادامه برخی از عناوین آن‌ها را مطالعه می‌کنید: «بزرگ‌اندیشی در قلب تاریکی، طوفان کامل رژیم غذایی، عزت‌نفس در برابر خویشتن‌داری و خستگی ناشی از تصمیم‌گیری».

توضیحات تکمیلی

نویسنده

روی اف. بامیستر، جان تیرنی
مترجم: محسن رخشانی

گوینده

افشین اعتماد

حجم (مگ)

404

مدت زمان (دقیقه)

850

دیدگاهی دارید؟